Skip to main content

Είδη Κειμένων

Συνέντευξη

  • Δομή
    • Τίτλος 
      • Έντονη γραμματοσειρά
      • Εισαγωγή του θέματος και παρουσίαση του ερωτηθέντος
    • Σώμα συνέντευξης
      • Ερωτήσεις δημοσιογράφου (έντονη γραμματοσειρά)
      • Απαντήσεις ερωτηθέντος
    • Κλείσιμο συνέντευξης
      • Ο ερωτηθέντος ευχαριστείται για τη συμμετοχή
      • Αναφορά σε ενδιαφέρον μέρη της συνέντευξη
  • Είδη συνέντευξης
    • Ερευνητική συνέντευξη
    • Συνέντευξη για δουλειά

Γελοιογραφία
  • Σάτιρα
    • Προσφέρει ιδιαίτερη οπτική
      • Στέλνει ένα σοβαρό μήνυμα
      • Αντιστασιακή
      • Με αμφισβήτηση προς το κατεστημένο
    • Ιδεολογικά φορτισμένη
    • Συνήθως απεικονίζεται ένα γνωστό πρόσωπο
  • Τίτλος και Κείμενο
    • Βοηθούν στην κατανόηση του κειμένου
      • Όταν το πλαίσιο της γελοιογραφίας και του μηνύματος της είναι δύσκολο, ο τίτλος και το κείμενο που περιέχει το σκίτσο βοηθούν τον αναγνώστη

Άρθρο

Δομή
  1. Τίτλος
  2. Πρόλογος
  3. Κύριο Μέρος
  4. Επίλογος
Βασικά χαρακτηριστικά
  • Επίκαιρος χαρακτήρας 
  • Διαφοροποιείται από τη λογοτεχνία
  • Συνήθως δεν υπάρχει οικείος τόνος

Επιφυλλίδα
Ενυπόγραφες
  • Φωτογραφία επιφυλλιδογράφου
Υποκειμενικές

Comments

Popular posts from this blog

Η Διαχρονικότητα του "Η Τιμή και το Χρήμα"

Χάρης Μπακιρτζής Κ. Χαραλάμπους Ελληνικά 12 4/1/2021 Σε ένα δοκίμιο εξηγήστε το συνεχές ενδιαφέρον για το έργο Η Τιμή και το Χρήμα σε διαφορετικό πλαίσιο και χρόνο. Βεβαιωθείτε ότι υποστηρίζετε τα επιχειρήματά σας με αναφορές στα εκφραστικά μέσα που χρησιμοποιεί ο συγγραφέας. Σελίδες 30-31 Το μυθιστόρημα του Κωσταντίνου Θεοτόκη Η Τιμή και το Χρήμα, με τη πρώτη του έκδοση το 1914, περιείχε θέματα μοναδικά για την εποχή του.  Ένα από τα κεντρικά θέματα,  είναι η κατώτερη θέση της γυναίκας και η εκμετάλλευση  της, κάτι το οποίο κριτικάρει ο αφηγητής.  Ο λόγος για τον οποίον το θέμα είναι τόσο σημαντικό για το βιβλίο, είναι γιατί έχει να κάνει με ένα διαχρονικό ζήτημα που υπάρχει εδώ και δεκαετίες, κάτι που του δίνει τη διαχρονική του αξία. Το θέμα παρουσιάζεται κυρίως μέσα από την πλούσια χαρακτηρολογία της ιστορίας, με χαρακτήρες σαν την Ρήνη να συμβολίζει τα νέα ήθη, της αυτόνομης και ανεξάρτητης γυναίκας και τον Σπύρο να συμβολίζει τα παλιά, παραδοσιακά ήθη.  ...

Η καταπίεση της κατοχής στο διήγημα "Τα Σκυλιά του Σέιχ-Σου"

            Στις τελευταία μιάμιση σελίδες του διηγήματος «Τα Σκυλιά του Σέιχ-Σου», συνεχίζει να είναι παρόν το κύριο θέμα του κειμένου, η κατοχή. Πιο συγκεκριμένα, η περίοδος στην οποία έχει τοποθετηθεί το διήγημα, είναι στην κατοχή της Ελλάδας από την στρατιωτική και δικτατορική Χούντα. Πιο συγκεκριμένα, μέσα από την αφήγηση ενός περιστατικού από το κεντρικό πρόσωπο του διηγήματος, ο αναγνώστης δημιουργεί μία ιδέα στο νου του για την καταπίεση των Ελλήνων στη διάρκεια αυτής της περιόδου.             Στο τελευταίο κομμάτι του διηγήματος, ο αφηγητής επιστρέφει στο παρόν του, δηλαδή στην περίοδο της Χούντας. Αφηγείται μία φορά όταν αποφάσισε να ξαναπάει στο βουνό, αλλά εκεί συνάντησε μία ομάδα πάνοπλων αντρών που έκαναν περιπολία. Ο ένας είπε στον αφηγητή « Verboten », δηλαδή «απαγορεύεται» στα Γερμανικά. Στη συνέχεια, ο αφηγητής εκφράζει...

Οι πληγές και το αντίκτυπο του Εμφύλιου Πολέμου στην Ελληνική κοινωνία - "Ο Θείος Βαγγέλης" του Γιώργου Ιωάννου

 Στο απόσπασμα του, ο Γιώργος Ιωάννου στρέφεται προς μία καταστροφική περίοδο για την Ελλάδα, αμέσως μετά τον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο. Κατά την περίοδο αυτή διαδραματίστηκε η Ελληνική Εμφύλια διαμάχη ανάμεσα στον Ελληνικό Βασιλικό στρατό, και τους υποστηριχτές του Κουμμουνιστικού κόμματος. Πιο συγκεκριμένα, το διήγημα ακολουθεί την ιστορία του «Θείου Βαγγέλη», την οποία αφηγείται ο Ιωάννου μέσα από την οπτική γωνία των ανιψιών του.             Στο διήγημα, ο Θείος Βαγγέλης, είναι ένας εκφωνητής επικήδειων λόγων για τους νεκρούς στρατιώτες. Κατά τη διάρκεια του Εμφύλιου πολέμου, μίλησε για πολλούς ανθρώπους που πέθαναν, είτε πολεμώντας είτε όχι. Οι θάνατοι που έζησε και οι νεκροί για τους οποίους μίλησε, ήταν τόσοι πολλοί που σιγά σιγά ο θάνατος άρχισε να χάνει τη σημασία του. Ο Θείος Βαγγέλης είχε γίνει απαθής και ο θάνατος γύρω του δεν τον επηρέαζε πια. Με αυτή την πτυχή της ιστορίας, ο συγγραφέας παρουσιάζει...