Στη συνέχεια, το σκίτσο «Προς το Δημοψήφισμα» στέλνει ένα μήνυμα για την κατάσταση της τότε Ελλάδας. Η γελοιογραφία απεικονίζει έναν τσολιά, κάτι που συμβολίζει την πιο παλιά Ελλάδα, να κρατάει ένα κομμάτι χαρτί με την λέξη «όχι», περπατώντας μέσα από μία βροχή από «ναι». Σαν τις περισσότερες γελοιογραφίες του, ο Παυλίδης δημοσίευσε το σκίτσο αυτό την περίοδο της Χούντας. Επίσης, διαβάζοντας τον τίτλο, το σκίτσο βρίσκεται στην περίοδο όταν οι Έλληνες ψήφισαν το τέλος της Βασιλείας, δίνοντας την κυβέρνηση στα χέρια τις Χούντας. Για αυτό τον λόγο, με τα «ναι», ο Παυλίδης θέλει να δείξει πόσοι πολύ Έλληνες ψήφισαν ναι, ενώ ο τσολιάς, δηλαδή η Ελλάδα μιας πολύ ποιο λαμπρής περιόδου, θα διαφωνούσε και θα ψήφιζε όχι.
Το σκίτσο του Βαγγέλη Παυλίδη «Διορίστηκαν οι νέοι Υπουργοί», εξερευνά την ψεύτικη προσωπικότητα των υπουργών, την περίοδο της στρατιωτικής Χούντας που διήρκησε από το 1967 μέχρι το 1973 στην Ελλάδα, οι οποίοι είναι υπό τον έλεγχο των μελών της δικτατορίας. Πιο συγκεκριμένα, ο αναγνώστης μπορεί να προσέξει πως, ο καλλιτέχνης, στο σκίτσο του, απεικονίζει μία σειρά υπουργών, οι οποίοι έχουν την εμφάνιση και τα χαρακτηριστικά ενός ρομπότ. Τα ρομπότ αυτά στέκονται σε μία ίσια σειρά, το ένα δίπλα στο άλλο, κάτι που τα κάνει να φαίνονται σαν ένας στρατός, συμβολίζοντας πως αυτοί οι υπουργοί λειτουργούν σαν «τσιράκια» για τα μέλη της Χούντας.
Comments
Post a Comment