Skip to main content

Βαγγέλης Παυλίδης - "Διορίστηκαν Νέοι Υπουργοί" και "Προς Το Δημοψήφισμα"

           Στη συνέχεια, το σκίτσο «Προς το Δημοψήφισμα» στέλνει ένα μήνυμα για την κατάσταση της τότε Ελλάδας. Η γελοιογραφία απεικονίζει έναν τσολιά, κάτι που συμβολίζει την πιο παλιά Ελλάδα, να κρατάει ένα κομμάτι χαρτί με την λέξη «όχι», περπατώντας μέσα από μία βροχή από «ναι». Σαν τις περισσότερες γελοιογραφίες του, ο Παυλίδης δημοσίευσε το σκίτσο αυτό την περίοδο της Χούντας. Επίσης, διαβάζοντας τον τίτλο, το σκίτσο βρίσκεται στην περίοδο όταν οι Έλληνες ψήφισαν το τέλος της Βασιλείας, δίνοντας την κυβέρνηση στα χέρια τις Χούντας. Για αυτό τον λόγο, με τα «ναι», ο Παυλίδης θέλει να δείξει πόσοι πολύ Έλληνες ψήφισαν ναι, ενώ ο τσολιάς, δηλαδή η Ελλάδα μιας πολύ ποιο λαμπρής περιόδου, θα διαφωνούσε και θα ψήφιζε όχι.
            Το σκίτσο του Βαγγέλη Παυλίδη «Διορίστηκαν οι νέοι Υπουργοί», εξερευνά την ψεύτικη προσωπικότητα των υπουργών, την περίοδο της στρατιωτικής Χούντας που διήρκησε από το 1967 μέχρι το 1973 στην Ελλάδα, οι οποίοι είναι υπό τον έλεγχο των μελών της δικτατορίας. Πιο συγκεκριμένα, ο αναγνώστης μπορεί να προσέξει πως, ο καλλιτέχνης, στο σκίτσο του, απεικονίζει μία σειρά υπουργών, οι οποίοι έχουν την εμφάνιση και τα χαρακτηριστικά ενός ρομπότ. Τα ρομπότ αυτά στέκονται σε μία ίσια σειρά, το ένα δίπλα στο άλλο, κάτι που τα κάνει να φαίνονται σαν ένας στρατός, συμβολίζοντας πως αυτοί οι υπουργοί λειτουργούν σαν «τσιράκια» για τα μέλη της Χούντας.


Comments

Popular posts from this blog

Η Διαχρονικότητα του "Η Τιμή και το Χρήμα"

Χάρης Μπακιρτζής Κ. Χαραλάμπους Ελληνικά 12 4/1/2021 Σε ένα δοκίμιο εξηγήστε το συνεχές ενδιαφέρον για το έργο Η Τιμή και το Χρήμα σε διαφορετικό πλαίσιο και χρόνο. Βεβαιωθείτε ότι υποστηρίζετε τα επιχειρήματά σας με αναφορές στα εκφραστικά μέσα που χρησιμοποιεί ο συγγραφέας. Σελίδες 30-31 Το μυθιστόρημα του Κωσταντίνου Θεοτόκη Η Τιμή και το Χρήμα, με τη πρώτη του έκδοση το 1914, περιείχε θέματα μοναδικά για την εποχή του.  Ένα από τα κεντρικά θέματα,  είναι η κατώτερη θέση της γυναίκας και η εκμετάλλευση  της, κάτι το οποίο κριτικάρει ο αφηγητής.  Ο λόγος για τον οποίον το θέμα είναι τόσο σημαντικό για το βιβλίο, είναι γιατί έχει να κάνει με ένα διαχρονικό ζήτημα που υπάρχει εδώ και δεκαετίες, κάτι που του δίνει τη διαχρονική του αξία. Το θέμα παρουσιάζεται κυρίως μέσα από την πλούσια χαρακτηρολογία της ιστορίας, με χαρακτήρες σαν την Ρήνη να συμβολίζει τα νέα ήθη, της αυτόνομης και ανεξάρτητης γυναίκας και τον Σπύρο να συμβολίζει τα παλιά, παραδοσιακά ήθη.  ...

Η καταπίεση της κατοχής στο διήγημα "Τα Σκυλιά του Σέιχ-Σου"

            Στις τελευταία μιάμιση σελίδες του διηγήματος «Τα Σκυλιά του Σέιχ-Σου», συνεχίζει να είναι παρόν το κύριο θέμα του κειμένου, η κατοχή. Πιο συγκεκριμένα, η περίοδος στην οποία έχει τοποθετηθεί το διήγημα, είναι στην κατοχή της Ελλάδας από την στρατιωτική και δικτατορική Χούντα. Πιο συγκεκριμένα, μέσα από την αφήγηση ενός περιστατικού από το κεντρικό πρόσωπο του διηγήματος, ο αναγνώστης δημιουργεί μία ιδέα στο νου του για την καταπίεση των Ελλήνων στη διάρκεια αυτής της περιόδου.             Στο τελευταίο κομμάτι του διηγήματος, ο αφηγητής επιστρέφει στο παρόν του, δηλαδή στην περίοδο της Χούντας. Αφηγείται μία φορά όταν αποφάσισε να ξαναπάει στο βουνό, αλλά εκεί συνάντησε μία ομάδα πάνοπλων αντρών που έκαναν περιπολία. Ο ένας είπε στον αφηγητή « Verboten », δηλαδή «απαγορεύεται» στα Γερμανικά. Στη συνέχεια, ο αφηγητής εκφράζει...

Οι πληγές και το αντίκτυπο του Εμφύλιου Πολέμου στην Ελληνική κοινωνία - "Ο Θείος Βαγγέλης" του Γιώργου Ιωάννου

 Στο απόσπασμα του, ο Γιώργος Ιωάννου στρέφεται προς μία καταστροφική περίοδο για την Ελλάδα, αμέσως μετά τον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο. Κατά την περίοδο αυτή διαδραματίστηκε η Ελληνική Εμφύλια διαμάχη ανάμεσα στον Ελληνικό Βασιλικό στρατό, και τους υποστηριχτές του Κουμμουνιστικού κόμματος. Πιο συγκεκριμένα, το διήγημα ακολουθεί την ιστορία του «Θείου Βαγγέλη», την οποία αφηγείται ο Ιωάννου μέσα από την οπτική γωνία των ανιψιών του.             Στο διήγημα, ο Θείος Βαγγέλης, είναι ένας εκφωνητής επικήδειων λόγων για τους νεκρούς στρατιώτες. Κατά τη διάρκεια του Εμφύλιου πολέμου, μίλησε για πολλούς ανθρώπους που πέθαναν, είτε πολεμώντας είτε όχι. Οι θάνατοι που έζησε και οι νεκροί για τους οποίους μίλησε, ήταν τόσοι πολλοί που σιγά σιγά ο θάνατος άρχισε να χάνει τη σημασία του. Ο Θείος Βαγγέλης είχε γίνει απαθής και ο θάνατος γύρω του δεν τον επηρέαζε πια. Με αυτή την πτυχή της ιστορίας, ο συγγραφέας παρουσιάζει...